W co gra młodzież?


Technologia dostarcza rozrywki w szerokim zakresie. Coraz częściej to wirtualny świat stanowi pierwszy, naturalny wybór. Okazuje się jednak, że konkurować mogą z nim…gry planszowe. Powrót do starych trendów dostrzega w tym aspekcie niemal każdy.

Rynek gier planszowych ewoluował. Dostarcza bardziej zróżnicowanych propozycji, dostosowanych do potrzeb użytkowników. Znajdziemy tutaj ciekawe, rozbudowane planszówki (jak np. Neuroshima HEX 3.0). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyśmy zagrali w prostą, czysto imprezową grę. Wszystko zaś po to, aby trafić do jak największego grona odbiorców.

Co cieszy się największym uznaniem? Można wymieniać konkretne tytuły, ale ogólnie interesują nas gry strategiczne, przygodowe (takie jak Small World) oraz rozrywkowe – przeznaczone na domówki oraz do większego grona osób.

Gry wprowadzają element interakcji, ciężki do powtórzenia w wirtualnym świecie. Oczywiście, porozumiewamy się również w nim. Nie znamy jednak drugiej osoby, nie wiemy kto siedzi ,,po drugiej stronie” ekranu. Wszystko sprowadza się do kilku zdań, wymuszonej uprzejmości albo nawet braku zrozumienia.

Zmieniające się trendy powinny być zatem powodem do radości. Chociaż to nadal gry, wpływają jednak na odmienne sfery naszego mózgu. Przede wszystkim, mamy tutaj kontakt z drugą osobą. Jest ona rzeczywista oraz przyjaźnie do nas nastawiona. Zdaje się, że w świecie wszechobecnych komputerów, coraz rzadziej widujemy się z bliskimi. Wspólne spotkania zastąpiły wiadomości tekstowe, trudniej również o wspólne przeżycia.