Magia i rodzina


Świat magii nęci ludzi od zarania dziejów. Wystarczy przyjrzeć się historii, w której ludzi, nierzadko ryzykując życiem i potępieniem przez władze i kościół, próbowali zgłębiać tajniki natury i ujarzmiać jej siły. Władcy wiatrów, piorunów, magiczne przedmioty i artefakty, zawierające w sobie siły i tajemniczą moc.

 Panowanie albo rozmawianie ze zwierzętami, czytanie w myślach albo porozumiewanie się tylko za ich pomocą. To tylko niektóre z ziemskich, magicznych tajemnic, które ludzkość pragnęła i pragnie posiąść do dziś.
Po drugiej stronie zaś kosmos. Niezbadany tak naprawdę, gdyż nawet nie wiemy, czy jesteśmy sami we Wszechświecie. Jednak możemy sobie wiele wyobrazić, a także wspomóc wyobraźnię naszych dzieci, a pomocną być może w tym wypadku gra Talisman.
Jak sama nazwa wskazuje, może to być bardzo ciekawe, gdyż chodzi o jakiś przedmiot, mający nadprzyrodzoną moc albo przed złymi mocami chroniącym. Nieważne, istotny jest fakt zabawy i dociekania jego zdobycia oraz przeznaczenia i robienie tego w otoczce tajemniczości i urokliwości, jaką jest magia i światy dalekie, jeszcze przez ludzi nieodwiedzane. A jeżeli już przez tę grę przebrniemy, możemy spróbować Small World.
Gra magiczna i strategiczna oraz podana nie w jednej, a w kilku przynajmniej osłonach, do których można dołożyć jeszcze intrygujące dodatki, dla pociech niesłychanie atrakcyjne i urozmaicające całą zabawę. Co ważne, nie jest to zabawa do samodzielnej batalii, lecz strategiczne łamigłówki, w których brać udział może cała rodzina. A oto przecież w rodzinnym domu chodzi najbardziej.